Home icon Kalmar Norway AS / Nyheter og innsikt / Artikler / 1025_Rosa reachstacker fronter kampen mot brystkreft i Norge
Share: KALMAR.HE31.63
Rosa reachstacker fronter kampen mot brystkreft i Norge

Rosa reachstacker fronter kampen mot brystkreft i Norge

Da Nordtrafikk henvendte seg til Kalmar Norge om å legge til enda en reachstacker til flåten deres, hadde de noe ekstraordinært i tankene. Under diskusjoner om fargealternativer og leveringstid dukket det opp en inspirerende idé.

Nordtrafikks daglige leder, Jørgen Sollie, fikk vite at leveringen sannsynligvis ville finne sted i oktober 2024, en dristig erklæring:

Vi går definitivt ROSA!

 

Avgjørelsen var klar – denne maskinen skulle bli et kraftig symbol til støtte for Rosa slyøfe-kampanjen.

 

Prosjektet skjøt raskt fart, med Bredo Steen-Gundersen, Country Director, Kalmar Norge i tett samarbeid med produksjonsteamet i Stargaard for å oppnå den perfekte nyansen av rosa. Å se den ferdige maskinen personlig bekreftet det vi allerede visste – dette samarbeidet mellom Kalmar og Nordtrafikk ville ha en meningsfull innvirkning på bevisstheten om brystkreft.

 

Til venstre i bildet: Jørgen Sollie - Daglig leder, Nordtrafikk og  t.h. Bredo Steen-Gundersen, Country Director, Kalmar Norway.

Til høyre i bildet: Thomas Jensen, Driftsleder,  Nordtrafikk og Jørge Sollie, Daglig leder, Nordtrafikk.

 

Kreft berører alles liv på en eller annen måte. Enten det er personlig erfaring, familiemedlemmer, venner, naboer eller kolleger som er berørt av kreft, er virkningen vidtrekkende. Denne felles opplevelsen fikk Kalmar Norge og Nordtrafikk til å ta grep, ved å bruke denne rosa maskinen som et synlig symbol på støtte til kreftbevissthet og forskning.

Ifølge Kreftforeningen får over 4000 kvinner i Norge en brystkreftdiagnose årlig. Denne nyheten forvandler livene deres umiddelbart, og lar mange slite med spørsmålet: "Hva nå?" Diagnosen gir både fysiske og følelsesmessige utfordringer.

Mens moderne medisin har gjort betydelige fremskritt – med ni av ti pasienter som nå overlever brystkreft og opplever færre bivirkninger enn før – er kampen ikke over. Hvert år mister fortsatt over 600 norske kvinner livet av brystkreft, noe som minner oss på hvorfor fortsatt bevissthet og støtte er avgjørende.

 

Vi har laget en digital innsamlingsaksjon for alle som ønsker å bidra i Norge:

https://innsamling.rosasloyfe.no/fundraisers/kalmar-norway1

Andre måter å støtte på:

https://kreftforeningen.no/stott-kreftforeningen/engasjementspakken/

 

 

Further reading

Subscribe and receive updates in your email

Abonner på våre utgivelser