Support i sanntid – uansett hvor du er i verden
Kalmar Remote Services bringer umiddelbar ekstern programvarestøtte til TraPac Los Angeles-terminalen.
Kalmar Remote Services leverer automatiseringskompetanse til kundedrift, engineering og IT. Med tjenesten kan Kalmar overvåke, assistere og feilsøke fra hvor enn verdens beste spesialister befinner seg. Omfanget av tjenesten kan variere fra full, dedikert 24/7 support til avtalte kontroller før skiftstart.
"I tillegg til data fra Kalmars egne systemer lar Kalmar Remote Services oss dra nytte av annen informasjon som er tilgjengelig fra kundeterminalen, for eksempel videofeeder," sier Mika Seppä, Senior Director, Customer and Project Services, Kalmar. "Det er en fin måte å sikre at systemene drives riktig, og å gi kontinuerlig opplæring for kundens eget team."
Kalmar har fire nøkkelkontorer rundt om i verden som tilbyr Kalmar Remote Services sammen med standard programvarevedlikehold og support. "Dette tillater oss å ha en "følg solen"-tilnærmingen som vi kan dekke alle tidssoner med våre ansatte som jobber normal dagtid, sier Seppä.
.
Direkte support
Kalmar Remote Services-løsningen ble opprinnelig designet i samarbeid med TraPac i Los Angeles, USA. TraPac-terminalen er den første til å automatisere i havnekomplekset i Los Angeles, og har en hybrid layout som kombinerer Kalmar Automated Stacking Cranes (ASCs), automatiserte elektriske og hybride Straddle Carriers, automatisert lastebilhåndtering og Kalmar utstyrskontrollsystemer. Implementeringen av det nye terminalkonseptet har innebåret konvertering fra eksisterende manuelle operasjoner basert på Rubber-Tyred Gantry (RTG) kraner og reachstackere.
Kompleksiteten til den nødvendige systemintegrasjonen og testingen krevde en konstant tilstedeværelse av Kalmar, så en praktisk løsning ble funnet ved å gi Kalmar sanntids fjerntilgang og tilkobling til terminalens systemer. Dette gjør at Kalmar kan tilby umiddelbar sanntidsstøtte fra hvor som helst i verden, når som helst på dagen.
"Takket være løsningen kan vi være en integrert del av TraPacs drifts- og ingeniørteam, og jobbe gjennom hele skiftet med personalet på stedet om nødvendig," sier Mika Seppä. "Med ekstern synlighet på terminalens operasjoner kan vi også få tilgang til et bredere utvalg av tekniske verktøy for å løse eventuelle problemer, vanligvis innen noen få minutter. Det handler ikke lenger om å arkivere støttebilletter og vente på at noen skal komme tilbake til deg."
Arbeider sammen
"Digitale løsninger handler om å bruke kraften til databehandling for å møte et forretningsbehov," sier John Alvarez, Assistant Vice President, Automation Excellence, TraPac Los Angeles. "For oss som kunde er det essensielt at vårt støttepersonell har full oversikt over hva som skjer på terminalen vår, men det spiller ingen rolle hvor de befinner seg. Det er mye mer effektivt å ha Kalmars fagfolk som jobber for oss 24/7. eksternt i stedet for å fly mennesker rundt i verden."
Å gi ekstern tilgang til kjerneterminalsystemer krever ekstremt robust datasikkerhet og tilkobling, men Alvarez bemerker at å åpne tilgang til pålitelige partnere er en rutineoperasjon i dagens tilkoblede verden. "Selvfølgelig må vi ta cybersikkerhet veldig seriøst, men dette er faktorer som enhver stor IT-avdeling bør kunne håndtere. Til syvende og sist er det ikke annerledes enn å gi ekstern systemtilgang til våre egne ansatte."
Kalmar Remote Services integreres med TraPacs støtte på ulike nivåer. "Vi er der for å hjelpe til med daglige problemer, men kan også gi en dypere analyse av terminaldata når det er nødvendig," sier Mika Seppä. "Vi bruker også løsningen til å støtte TraPac med omfattende testing og emulering når nye oppsett, konfigurasjoner eller programvareoppdateringer tas i produksjon.
Mot nye horisonter
I fremtiden ønsker Kalmar og TraPac å fortsette å presse på mulighetene for fjernovervåking i sanntid i utviklingen av terminaloperasjoner. Potensielle muligheter for utforskning inkluderer avansert maskinlæring og AI-løsninger for å analysere data i sanntid og identifisere potensielle problemer før de oppstår.
"Det er en reise med kontinuerlig forbedring, og vi leter alltid etter nye måter å få mer ut av systemet på," sier Mika Seppä. "Kalmar Remote Services er det perfekte verktøyet for dette formålet siden vi kan jobbe sømløst sammen med TraPac og se hva som fungerer best for terminalen."
Related articles
Further reading
Subscribe and receive updates in your email
Abonner på våre utgivelser