Home icon Kalmar Norway AS / Nyheter og innsikt / Artikler / 20191003_Heavymovement and Kalmar - the future is electric
Share: KALMAR.HE33.51
Heavymovement og Kalmar - fremtiden er elektrisk

Heavymovement og Kalmar - fremtiden er elektrisk

Nylig utvidet Heavymovement samarbeidet med Kalmar med kjøp av en innovativ mdium elektrisk gaffeltruck. Den nye maskinen hjelper dette metallindustriselskapet med å redusere kostnader, heve helse- og sikkerhetsstandarder for operatører og å nå viktige bærekraftige mål.

Med hovedkontor i Barcelona, ​​tilbyr Heavymovement utkontrakterte industrielle tjenester til metallindustrien, som slagg, skrapgård og lagerstyringstjenester, og transport av jern- og stålprodukter til stålverk.

Dette utkontrakterte industritjenestefirmaet har mer enn 17 års erfaring med å levere tjenester av høy kvalitet med en skarp bevissthet om miljøvern og kompetanse.

Takket være denne erfaringen er ikke elektrisk maskineri et nytt konsept for Heavymovement. Faktisk har de brukt denne typen maskiner levert av Kalmar de siste 8 årene. Nå står selskapet overfor nye utfordringer, og derfor bestemte de seg for å utvide flåten med kjøp av en mellomstor elektrisk gaffeltruck fra Kalmar.

Det som gjør denne nye maskinen så spesiell er dens høydekapasitet på 16 tonn. «Det fantes ingen pålitelige elektriske serieproduserte maskiner som var i stand til å håndtere en slik vekt. Vi kjøpte den av denne grunn,” forklarer Toni Llinás, administrerende direktør i Heavymovement.

Llinás legger til, "Vi har elektriske Kalmars maskiner med en kapasitet på 9 tonn, og med dette kjøpet kan vi gå utover det."

Dette nye produktet er i stand til å transportere materialer som emner, spoler og profiler med en hovedakse på fire meter..

Lavere kostnader og større miljøfokus

Er det noen strukturelle endringer knyttet til denne nye tilstedeværelsen for havner og andre industrianlegg? «Maskinen tilpasser seg til daglig arbeid slik dieselmaskinen gjør. Det er det samme arbeidet og det samme miljøet. Selv de samme operatørene håndterer det, forklarer Llinás.

Det er fortsatt for tidlig å trekke dyptgående konklusjoner, men Llinás er ganske optimistisk med tanke på resultatene i fremtiden: "Det ser ut til at vi vil oppnå viktige besparelser takket være dette nye oppkjøpet."

På dette tidspunktet understreker Llinás hvor mye fossilt brensel bidrar til forurensning. "Forskjellen i forurensningsutslipp mellom en elektrisk gaffeltruck og en diesel en er enorm, siden forurensning fra en elektrisk er null," understreker han.

Sjåførene ønsker både komfort og redusert støy velkommen

Llinás understreker at den ekstra komforten og stillheten til maskinen kommer arbeiderne til gode, og forbedrer både deres helse og komfort på jobben. "Denne innovasjonen har forbedret operatørtilfredsheten siden støyen er borte. De er veldig glade. Hver ny maskin er mye mer praktisk enn den forrige versjonen, understreker han.

I tillegg til dette reduserer den nye anskaffelsen jordnivået som tradisjonelt er knyttet til drivstoffmotorer.

Heavymovements administrerende direktør påpeker at fossilt brensel har begrenset levetid. "Men elektrisk energi gir lengre levetid og bærekraftige alternativer."

Det er enkelt å kjøre elektrisk

Til dags dato bruker Heavymovement den mellomstore elektriske gaffeltrucken i to arbeidsskift om dagen, mandag til fredag, da den nåværende autonomien varer i omtrent 16 timer. "Batteriene lades om natten, så de er fulladet og klare for neste dag," forklarer Llinás.

En bærekraftig fremtid

"Vårt mål er å konvertere dieselmaskineriet vårt til elektriske maskiner, når det er mulig for oss å gjøre det." Llinás påpeker at de analyserer den nye Kalmar-maskinen for å planlegge neste steg. "Vi vil komme til en amortisering når bensinprisene går enda høyere."

Fokuset hans er klart: Fremtiden vil være bærekraftig og denne typen nye maskiner baner vei.

Related articles

All articles

Further reading

Subscribe and receive updates in your email

Abonner på våre utgivelser