Kalmar har gjort sine i-modell terminaltraktorer enda bedre med forbedringer i levetidsvarighet og operatørkomfort. Resultatet er pålitelighet og utmerket ytelse når du flytter tunge laster under enhver type forhold.
Kalmar TT618i (4x2) og TR618i (4x4) håndterer semitrailere og terminaltilhengere for containere og rulltrailere med gåsehalser. For mega- og jumbotrailere har lavchassis TRL618i (4x4) blitt spesifikt designet for å håndtere mega- og jumbotrailere.
Vårt utvalg av tunge terminaltraktorer kan brukes til RoRo-håndtering, containerhåndtering under tøffe vinterforhold, containertrailertog (MTS), generell godshåndtering med gåsehals og rulltrailer, og industriell håndtering med spesialtilhengere.
Teknisk informasjon | Kalmar Heavy Terminal Tractor TT618i/TR618i/TRL618i |
---|---|
Motor
|
Cummins QSB6.7 (Stage 3A) |
Utveksling
|
Dana RTE14822 |
Power (kw–rpm)
|
194 kW@2200 rpm |
Torque (Nm–rpm)
|
987 Nm@1500 rpm |
Front axle
|
Sisu SSDP12S |
Rear axle
|
Sisu SRDP30S |
Kalmar 618i-traktorer har mange innovasjoner basert på omfattende studier utført i samarbeid med førere og spesialister innen ergonomi. Forbedringene består av bedre overblikk og ytelse, enklere vedlikehold og større førerkomfort.
For roll-on/roll-off-håndtering (RoRo), har alle store Kalmar 618i-traktorer stor trekkraft for å lett komme opp bratte ramper og utføre krappe svinger på glatte flater, og de kan enkelt tilpasses håndtering av forskjellige typer gods i havner og terminaler.
Kalmars terminaltraktorer er fortsatt den eneste traktoren på markedet med avansert CAN-Bus-system som integrerer alle funksjonene i ett system og viser aller drifts- og serviceopplysninger i ett display.
Bedre overblikk
Enklere service
Forbedret arbeidskomfort
Kalmars Stage 3, 4 & 5 reachstackers, gaffeltrucker, terminaltraktorer og tomcontainer trucker utstyrt med Volvo eller Cummins-motorer er nå sertifisert for bruk av HVO100. Hvis du eier en sertifisert maskin, trenger du bare å diskutere med ditt lokale Kalmar-brukerstøtte om utstyret ditt trenger en mindre oppgradering eller om det er klart til å begynne å bruke HVO med engang.
Det er raskt og enkelt å bli utstyrt, og vil begynne å kutte CO2-utslippene dine med opptil 90% så snart du begynner å bruke HVO100-drivstoff.
For å finne ut mer om HVO100 klikk her.
Vi har tre modeller tilgjengelig. Det er Kalmars 2-hjulsdrift terminaltraktor for RoRo-håndtering og to forskjellige 4-hjulsdriftmodeller for å gjøre flytting av tunge laster raskere og tryggere. Dette gjør dem ideelle for RoRo, havn eller terminaler og industrielle applikasjoner.
Det er tre forskjellige modeller av heavy terminaltraktorer tilgjengelig, hver med forskjellige løftekapasiteter. Våre TT618i og TRL618i har standard løftekapasiteter på 25 000 kg på femtehjulet, med doble løftesylindere som et valgfritt tillegg på begge maskinene, noe som øker løftekapasiteten til 32 000 kg. Vår TR618i tunge terminaltraktor kommer med en løftekapasitet på 32 000 kg som standard.
RoRo står for Roll on Roll Off og brukes til å betegne Terminaltraktorer som er designet for å arbeide på glatte overflater og må tilgang til eller levere laster via en rampe inn i ferger eller andre transportformer. LoLo-terminaltraktorer er designet for å kunne håndtere veldig tunge laster som ofte lastes på mega- eller jumbo-hengere.
Begge er tunge terminaltraktorer og begge tilbyr RoRo og LoLo-versjoner, forskjellen ligger i drivstoffeffektiviteten til de forskjellige seriene. Eco heavy Terminaltraktoren har en optimalisert drivlinjekombinasjon som bruker den nyeste teknologien, noe som gjør det mulig for den å bruke 30% mindre drivstoff og produsere 30% mindre karbonutslipp enn vår standardserie av heavy Terminaltraktorer.