Hos Kalmar setter vi velværet til våre ansatte høyt. Det handler ikke bare om å øke teamets ytelse og drive selskapets suksess; det handler om å virkelig bry seg om våre folk.
Vi prioriterer å skape et miljø der våre ansatte kan trives og føle seg bra, da vi anerkjenner at når de har det godt, gjør de et bedre arbeid. Våre linjeledere spiller en nøkkelrolle i dette. Vår forpliktelse til velvære starter med lederskap. Vi har investert i opplæring av våre ledere for å utvikle team der hver enkelt har mulighet til å lykkes. Klare mål og sterke støttesystemer sikrer at alle kan utmerke seg i sine roller.
Men det stopper ikke der. Vi tror på å lytte til våre team og kontinuerlig forbedre arbeidsplassen. Regelmessige engasjementsundersøkelser hjelper oss med å samle tilbakemeldinger og gjøre nødvendige justeringer for å bedre støtte våre ansatte.
Vi oppmuntrer til samarbeid og ansikt-til-ansikt-møter for å øke produktiviteten, innovasjonen og inkluderingen. Vi erkjenner imidlertid også viktigheten av fleksibilitet. Selv om vårt hovedkontor fungerer som vår base, forstår vi at det er viktig å gi teamene våre muligheten til å finne den rette balansen mellom fjernarbeid og samarbeid på kontoret for deres velvære og ytelse. Alle ansatte blir verdsatt, og vi ønsker å skape et inkluderende miljø der alle føler seg respektert og verdsatt. Vi fremmer balanse mellom arbeid og privatliv og tilbyr ressurser for personlig utvikling.
Våre mennesker står i sentrum av vår virksomhet, og deres helse og sikkerhet er alltid vår høyeste prioritet.
Sikre Hver Arbeidsdag
Hos Kalmar ønsker vi å sikre at hver arbeidsdag er trygg. Vi er forpliktet til å beskytte våre ansatte og entreprenører mot risiko mens de er på Kalmar-områdene eller bruker vårt utstyr. Vi ønsker å være proaktive når det gjelder sikkerhet. Når en sikkerhetsbekymring oppstår, tar vi umiddelbart tak i den og oppfordrer våre ansatte til å gjøre det samme. Vi prioriterer også læring og deling: vi tilbyr opplæring i sikre praksiser og sikkerhetskrav, og vi vurderer hendelser for å forstå og forbedre oss. Som en del av dette gir vi ut 3-4 ganger i året et nyhetsbrev med aktuelle sikkerhetstemaer, som blir belyst fra forskjellige vinkler: ledelse, operatører og sikkerhetsutøvere.