Home icon Kalmar Norway AS / Automatisering og robotikk / Kalmar One Automation System / Kalmar Automatisk Stable Kran Applikasjon
Share: KALMAR.HE31.52

Maksimer plassutnyttelsen med automatiske stabling kraner

Automatiske stabling kraner muliggjør høyest mulig kapasitet og stablingstetthet. Når du bruker Kalmar AutoShuttle™ som en mateenhet, kan også apron-størrelsen minimeres, noe som gjør terminalen din så plass-effektiv som mulig. For grønnfelt-terminaler kan reduksjonen i fotavtrykkstørrelse resultere i betydelige kapitalkostnadsbesparelser, både i forhold til landanskaffelse og terminalrealisering. Alternativt, og for brune felt-terminaler, kan frigjort plass brukes til en utvidelse av stablingområdet som ville gjøre det mulig for deg å øke operasjonell inntekt.

Se vårt webinar om automatisering av havnkraner

Uavhengig av havn-operasjon og kranetype, er det mange fordeler å oppnå med automatisering

Økt produktivitet og sikkerhe

 

En kombinasjon av automatiske stabling kraner (ASCs) og automatiserte shuttlebærere hjelper deg med å opprettholde høy sjøsides produktivitet samtidig som du sikrer de høyeste standarder for sikkerhet og overholdelse av sjøtransportforskrifter. I tillegg til å minimere potensialet for menneskelige feil og forbedre sikkerheten, hjelper automatisering deg med å unngå uventede avbrudd som påvirker produktivitet og lønnsomhet. Kalmar ASC-automatisering og automatiserte shuttlebærere er basert på Kalmar One automasjonssystem som gir deg beviste og optimaliserte funksjonaliteter og godt etablerte prosesser for terminalen din. Kalmar ASC-automatisering kan integreres med tredjeparts kraner.

ASCs brukes typisk i større terminaler, der gjennomstrømning og stablingstetthet er viktige nøkkelindikatorer for ytelse. Imidlertid kan de også være en kostnadseffektiv løsning på lang sikt for mellomstore terminaler.

Automatisert lastebilhåndtering muliggjør behandling av veitrafikklastebiler direkte ved ASC-stableområdets utvekslingsområde, og eliminerer behovet for mellomliggende transport på landsiden, og klart skiller automatisering fra manuelle operasjoner, og dermed forbedrer sikkerhet og effektivitet, samtidig som kostnadene reduseres ytterligere.

 

Kalmar er en pioner innen stablingautomatisering, med en rekke bransjeførste, inkludert:

 

 

  • De første automatiske stablingkranene, ved European Container Terminals-anlegget i Nederland
  • Det første trestabling konseptet, for HHLA i Hamburg, Tyskland
  • De første semi-automatiserte shuttlebærerne, ved London Gateway, Storbritannia
  • Det første hybride terminaloppsettet, hos TraPac, Los Angeles, USA
  • Den første fullstendig automatiserte OneTerminal-løsningen, hos VICT, Melbourne, Australia