Med bare ett enkelt utstyr som kreves for automatisering av din kai, stabling og landside operasjoner, kan en automatisert straddle terminal realiseres enkelt, med lave risikoer og på kort tid.
Automatisering kan effektivisere operasjonene dine og gjøre dem enda mer konkurransedyktige. Andre betydelige fordeler inkluderer lengre vedlikeholdsintervaller og den virtuelle elimineringen av tapte arbeidsskader. Du kan også unngå behovet for veimerking og nattbelysning.
Se vårt on-demand webinar
En automatisert straddle carrier terminal kombinerer stabling og transportkapasiteter.
Straddle carrier-operasjoner er typisk egnet for mellomstore terminaler. Når økte volumer krever en høyere stablingstetthet, kan de automatiserte straddle carrierne fortsatt tilby transport til en automatisert stabling kran. Dette gjør også straddle carrierne egnet for bruk i større anlegg hvor ASC-er er utplassert.
Du kan oppnå overgangen fra en manuell til en automatisert straddle carrier terminal uten noe midlertidig fall i kapasitet og gjennomstrømning. Vi kan fremtidssikre straddle carrierne under produksjon ved å konfigurere dem for både manuell og fullt automatisert drift, noe som gir deg friheten til å bevege deg mot automatisering i ditt eget tempo.
Selv om automatisering er enklere ved grønnfelt-terminaler, er det mulig å konvertere eksisterende – eller brune felt – terminaler til delvis eller full automatisering. Overgangen kan gjøres i forskjellige faser eller som en stor endring.
Den automatiserte straddle carrier applikasjonen er basert på Kalmar One automasjonssystemet som gir toppmoderne kjøretøynavigasjonskontroller, avansert utstyrsstyring og alle verktøyene som kreves for jevne operasjoner. Denne intelligente teknologien gjør de automatiserte straddle carrierne til den mest fleksible måten å realisere en automatisert terminal på.
Med funksjonen for automatisert lastebilhåndtering (ATH) kan du ta automatiseringsnivået ett skritt videre. ATH muliggjør en fullstendig automatisert containerflyt mellom kai kraner og lastebiler ved å automatisere den siste fasen av landside operasjonene – den endelige plasseringen av containere på veitrafikklastebiler. Funksjonen har tidligere vært tilgjengelig for Kalmar gårdkraner og har nylig blitt lagt til i Kalmars horisontale transporttilbud.
ATH automatiserer plasseringen av containere fra automatiserte straddle carriere på lastebiler i terminalens lastebilutvekslingsområder. Et Truck Lane Measurement System (TLMS) brukes for å måle lastebilens profil, plassering og de tilgjengelige containerposisjonene, mens et kamera-bildesystem brukes for finposisjonering når containeren plasseres på lastebilen. ATH forbedrer sikkerheten, forutsigbarheten og kostnadseffektiviteten til terminaloperasjoner ved å eliminere behovet for personell til å være til stede i lastebilutvekslingsområdene.Les mer her >>